Test-Driven Development + Wzorce projektowe Java - Code Sprinters

Test-Driven Development + Wzorce projektowe Java

Wczytuję mapę...

Data szkolenia
04/12/2017 - 06/12/2017

Czas trwania szkolenia
9:00 am - 5:00 pm

Hotel Kossak, sala B
Kraków - Pl. Kossaka 1


Informacje o szkoleniu

Test-Driven Development + Wzorce projektowe Java to trzydniowe, skondensowane warsztaty dla programistów.

Tematyka szkolenia koncentruje się wokół architektury kodu – jego jakości, użyteczności i sprawności oraz oczywiście testowalności.

Testy nie są tylko dla testerów. Pisanie testów przed kodem nie tylko ułatwia jego testowanie, ale również zapewnia jego przejrzystość i czytelność. Warsztaty Test-Driven Development uczą najlepszych praktyk z zakresu tworzenia architektury przejrzystego kodu (ang. Clean Code). Test-Driven Development to najpopularniejsze obecnie podejście do pisania kodu wysokiej jakości stosowane między innymi przez gigantów IT takich jak Google, Microsoft, Apple.

Wzorce projektowe to sprawdzone w praktyce sposoby rozwiązania typowych i powtarzalnych problemów projektowych. Stanowią bezcenny bagaż doświadczeń i zarazem wygodną skrzynkę narzędziową, której elementy każdy inżynier oprogramowania powinien dobrze znać. Wzorce mogą być stosowane na wszystkich etapach tworzenia oprogramowania w celu poprawy jakości kodu źródłowego, przyspieszają również sam proces jego tworzenia.

Projektowanie i tworzenie kodu nie jest jedyną rzeczą, która się liczy we wzorcach projektowych. Równie istotne w ich zastosowaniu jest to, że wprowadzają one jednolite i powszechnie stosowane słownictwo, które znacząco poprawia komunikację z tymi, którzy już opanowali wzorce projektowe.

PROGRAM SZKOLENIA:

Warsztaty Test-Driven Development + Wzorce projektowe to 3 dni intensywnych, praktycznych ćwiczeń podpartych teorią. Trener podczas szkolenia tłumaczy wszystkie aspekty wytwarzania oprogramowania w podejściu Test-Driven Development oraz zastosowanie wzorców projektowych.

RAMOWY PROGRAM WARSZTATÓW:

1. Test-Driven Development:

  • Koncepcja TDD
  • Red – Green – Refactor
  • Podejście Outside-In vs Inside-out
  • Klasyczna vs Londyńska szkoła TDD
  • Projektowanie poprzez testy
  • Błędy w implementacji TDD
  • Kiedy TDD nie ma sensu
  • Coding Dojo i TDD Kata (prepared i randori) – ćwiczenia
  • Koncepcja Walking Skeleton

2. Pisanie testów i testowalnego kodu:

  • Co sprawa, że kod jest trudny lub nie nadaje się do testowania?
  • Testowanie oparte na stanie vs testowanie oparte na zachowaniu
  • Zapachy złych testów – teoria i praktyka
  • Zasada F.I.R.S.T – teoria i praktyka
  • Narzędzia testowe, te dobre i te złe
  • Techniki mockowania

3. Refaktoryzacja i jakość kodu:

  • Jaki kod warto refaktoryzować?
  • Omówienie code smells
  • Identyfikacja code smells – ćwiczenia
  • Jakość kodu
  • Zasady SOLID i GRASP
  • Refaktoryzacja w kierunku wzorców projektowych (szczególnie DDD)

WZORCE PROJEKTOWE:

  1. Wzorce Strukturalne (Structural Patterns):
    • Klasowe:
      • Adapter
    • Obiektowe:
      • Adapter
      • Dekorator (Decorator)
      • Fasada (Façade)
      • Pełnomocnik (Proxy)
  2. Wzorce Kreacyjne (Creational Patterns):
    • Klasowe:
      • Metoda wytwórcza (Factory Method)
    • Obiektowe:
      • Fabryka Abstrakcyjna (Abstract Factory)
      • Budowniczy (Builder)
      • Prototyp (Prototype)
      • Singleton
  3. Wzorce Behawioralne (Behavioral Patterns):
    • Klasowe:
      • Metoda szablonowa (Template Method)
    • Obiektowe:
      • Łańcuch zobowiązań (Chain of Responsibility)
      • Polecenie (Command)
      • Iterator
      • Obserwator (Observer)
      • Strategia (Strategy)
      • Odwiedzający (Visitor)
  4. Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych

KONTAKT I ZAPISY

Zapisu na wybrane szkolenie można dokonać poprzez formularz zapisowy , telefonicznie lub e-mailowo.